اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۲۰۹۸

رستوران‌ها برای نصب صندوق فروش تا دی‌ماه فرصت دارند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ , بازدید: ۳۶۲۴
سازمان امور مالیاتی کشور طی فراخوانی به مودیان مالیاتی مشمول فراخوان نصب و استفاده از سامانه‌های صندوق فروش ضرب‌الاجل داد.

 

سازمان امور مالیاتی کشور طی فراخوانی به مودیان مالیاتی مشمول فراخوان نصب و استفاده از سامانه‌های صندوق فروش ضرب‌الاجل داد.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه، بر این اساس اتاق اصناف تهران در نامه‌ای اعلام کرد برابر ماده 17 آیین‌نامه اجرایی تبصره 2 ماده 169 اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم، همه صاحبان مشاغلی که بر اساس اولویت‌های تعیین شده در سال‌های 1392، 1393 و 1394 برای نصب و استفاده از صندوق فروشگاهی فراخوان شده‌اند، مکلف هستند تا پایان دی ماه امسال برای نصب صندوق فروشگاهی اقدام کنند.

 

در ادامه این نامه آمده است: اصناف مشمول این قانون از جمله اعضای اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران باید تا 30 دی 1396 نسبت به ثبت‌نام درخواست تخصیص شناسه سامانه صندوق فروش (شماره شناسه منحصر به فرد برای هر صندوق فروش) در درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به آدرس https://tax.gov.ir اقدام کنند.

 

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی ضروری است اصناف مشمول این قانون به‌منظور برخورداری از بخشودگی مالیاتی به میزان 10 درصد از مالیات ابرازی عملکرد و اجتناب از تعلق جرایم مالیاتی مقرر در تبصره 2 ماده 169 اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم، هرچه زودتر اقدام کنند.

 

گفتنی است اعضای صنف رستوران باید هنگام مراجعه به سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی، گزینه ثبت صندوق و نرم‌افزار فروش را انتخاب کرده و نسبت به ثبت مشخصات هویتی خود و مشخصات صندوق فروش/ رایانه اقدام کنند.

البته قبل از این کار، مودیان باید ثبت‌نام الکترونیکی برای دریافت شماره اقتصادی خود را نهایی کرده باشند.

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016